『Right, Down + Circle: Tony Hawk's Pro Skater』のカバーアート

Right, Down + Circle: Tony Hawk's Pro Skater

Pop Classics, Book 12

プレビューの再生
プレミアムプランに登録する プレミアムプランを無料で試す
期間限定:2025年12月1日(日本時間)に終了
2025年12月1日までプレミアムプランが3か月 月額99円キャンペーン開催中。300円分のKindle本クーポンも。 *適用条件あり。詳細はこちら
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
会員登録は4か月目以降は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
30日間の無料体験後は月額¥1500で自動更新します。いつでも退会できます。

Right, Down + Circle: Tony Hawk's Pro Skater

著者: Cole Nowicki
ナレーター: Joel Simler
プレミアムプランに登録する プレミアムプランを無料で試す

期間限定:2025年12月1日(日本時間)に終了

30日間の無料体験後は月額¥1500で自動更新します。いつでも退会できます。

¥1,100 で購入

¥1,100 で購入

このコンテンツについて

An exuberant, incisive look at how Tony Hawk’s Pro Skater transformed a culture

Going from a hobby toy for surfers to an Olympic sport, skateboarding has had a tumultuous history. Today, professional skateboarders land endorsement deals with Nike and Adidas, while popular television series like HBO’s Betty tell the stories of diverse crews of skaters living in New York City. So how did a fledgling subculture rise from its near-death knell in the ’90s to become ubiquitous today? It was simply a matter of finding the right messenger.

In 1999, the bestselling video game Tony Hawk's Pro Skater was released, and a new generation was exposed to skateboarding culture right in their very own homes. Kids and adults alike could now spend hours playing as actual skateboarders, learning the vernacular, listening to the music skateboarders loved, and having fun onscreen before trying to skate IRL in the driveway.

Right, Down + Circle explores how a video game starring the most famous pro skater in the world brought skateboarding culture ― and its ever-shifting markers of music, subversion, and coolness ― to the masses and ultimately transformed the culture it borrowed from in the process.

©2023 Cole Nowicki (P)2024 Spotify Audiobooks
大衆文化 社会科学
まだレビューはありません