『Bodyminds Reimagined』のカバーアート

Bodyminds Reimagined

(Dis)ability, Race, and Gender in Black Women's Speculative Fiction

プレビューの再生

Audible会員プラン 無料体験

30日間の無料体験を試す
会員は、20万以上の対象作品が聴き放題
アプリならオフライン再生可能
プロの声優や俳優の朗読も楽しめる
Audibleでしか聴けない本やポッドキャストも多数
無料体験終了後は月会費1,500円。いつでも退会できます

Bodyminds Reimagined

著者: Sami Schalk
ナレーター: Renee Reed
30日間の無料体験を試す

無料体験終了後は月額¥1,500。いつでも退会できます。

¥2,500 で購入

¥2,500 で購入

注文を確定する
下4桁がのクレジットカードで支払う
ボタンを押すと、Audibleの利用規約およびAmazonのプライバシー規約同意したものとみなされます。支払方法および返品等についてはこちら
キャンセル

このコンテンツについて

In Bodyminds Reimagined Sami Schalk traces how Black women's speculative fiction complicates the understanding of bodyminds - the intertwinement of the mental and the physical - in the context of race, gender, and (dis)ability. Bridging Black feminist theory with disability studies, Schalk demonstrates that this genre's political potential lies in the authors' creation of bodyminds that transcend reality's limitations. She reads (dis)ability in neo-slave narratives by Octavia Butler (Kindred) and Phyllis Alesia Perry (Stigmata) not only as representing the literal injuries suffered under slavery, but also as a metaphor for the legacy of racial violence. The fantasy worlds in works by N. K. Jemisin, Shawntelle Madison, and Nalo Hopkinson - where werewolves have obsessive-compulsive-disorder and blind demons can see magic - destabilize social categories and definitions of the human, calling into question the very nature of identity. In these texts, as well as in Butler’s Parable series, able-mindedness and able-bodiedness are socially constructed and upheld through racial and gendered norms. Outlining (dis)ability's centrality to speculative fiction, Schalk shows how these works open new social possibilities while changing conceptualizations of identity and oppression through non-realist contexts.

©2018 Duke University Press (P)2022 Audible, Inc.
アフリカ系アメリカ人 文学史・文学批評 障がい者

Bodyminds Reimaginedに寄せられたリスナーの声

カスタマーレビュー:以下のタブを選択することで、他のサイトのレビューをご覧になれます。