『Everything Is Obvious』のカバーアート

Everything Is Obvious

*Once You Know the Answer

プレビューの再生
¥1,499で会員登録し購入 ¥1,400で会員登録し購入
期間限定:2025年12月1日(日本時間)に終了
2025年12月1日までプレミアムプランが3か月 月額99円キャンペーン開催中。300円分のKindle本クーポンも。 *適用条件あり。詳細はこちら
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
会員登録は4か月目以降は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
30日間の無料体験後は月額¥1500で自動更新します。いつでも退会できます。

Everything Is Obvious

著者: Duncan J. Watts
ナレーター: Duncan J. Watts
¥1,499で会員登録し購入 ¥1,400で会員登録し購入

期間限定:2025年12月1日(日本時間)に終了

30日間の無料体験後は月額¥1500で自動更新します。いつでも退会できます。

¥2,000 で購入

¥2,000 で購入

このコンテンツについて

By understanding how and when common sense fails, we can improve our understanding of the present and better plan for the future.

Drawing on the latest scientific research, along with a wealth of historical and contemporary examples, Watts shows how common sense reasoning and history conspire to mislead us into believing that we understand more about the world of human behavior than we do; and in turn, why attempts to predict, manage, or manipulate social and economic systems so often go awry.

It seems obvious, for example, that people respond to incentives; yet policy makers and managers alike frequently fail to anticipate how people will respond to the incentives they create. Social trends often seem to be driven by certain influential people; yet marketers have been unable to identify these “influencers” in advance. And although successful products or companies always seem in retrospect to have succeeded because of their unique qualities, predicting the qualities of the next hit product or hot company is notoriously difficult even for experienced professionals.

Watts' argument has important implications in politics, business, and marketing, as well as in science and everyday life.
マネジメント・リーダーシップ マーケティング マーケティング・セールス 予測・戦略的計画 出世 意思決定・問題解決 社会学
まだレビューはありません