Consumed
How Global Brands Got Us Hooked on Plastic
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
聴き放題対象外タイトルです。会員登録すると非会員価格の30%OFFにてご購入いただけます。(お聴きいただけるのは配信日からとなります)
お聴きいただけるのは配信日からとなります。
この作品は未配信のタイトルです。配信日以降にライブラリーに追加し、お楽しみください。
会員は、20万以上の対象作品が聴き放題。アプリならオフライン再生可能。
Audibleでしか聴けない本やポッドキャストも多数。プロの声優や俳優の朗読も楽しめます。
無料体験終了後は月額¥1,500。いつでも退会できます。
-
ナレーター:
このコンテンツについて
'Fantastic reporting!' BILL MCKIBBEN, AUTHOR OF THE END OF THE WORLD
'The terrifying tale of how we wrapped our world in plastic' SIMON CLARK, AUTHOR OF THE KEY MAN
Over the past seventy years, McDonald's, Coca-Cola, Procter & Gamble, Unilever and other consumer goods makers have harnessed single-use plastics to turbocharge their profits. They've poured billions of dollars into convincing us we need disposable diapers, cups, bags, bottles, shampoo sachets and ultra-processed foods.
We were never clamouring for any of this. But this shift towards disposability has fundamentally transformed our daily habits. Think of toddlers kept in disposable diapers for far longer than their parents wore cloth, our obsession with bottled water and our insatiable appetite for convenient snacks and coffee. While at first we shaped plastics, somewhere along the way, plastics took over and began shaping us.
Like any addiction, our plastic habit has consequences. It is damaging our climate and biodiversity - today, the equivalent of one garbage truck of plastic waste ends up in the ocean every minute - and we are only just starting to understand its effect on our own health.
In investigating how we got here, Consumed arms us to make better decisions about where we go next. It is only by understanding this history that we will stop accepting the same failed solutions and demand better from the brands that got us hooked on plastic in the first place.©2025 Saabira Chaudhuri (P)2025 Bonnier Books UK
activate_buybox_copy_target_t1