Audible会員プラン登録で、20万以上の対象タイトルが聴き放題。

プレビューの再生

聴き放題対象外タイトルです。Audible会員登録で、非会員価格の30%OFFで購入できます。

無料体験で、20万以上の対象作品が聴き放題に
アプリならオフライン再生可能
プロの声優や俳優の朗読も楽しめる
Audibleでしか聴けない本やポッドキャストも多数
無料体験終了後は月額¥1,500。いつでも退会できます。

The 12-Inch Single

著者: Paul Morley
ナレーター: Paul Morley
¥560で会員登録し購入

無料体験終了後は月額¥1,500。いつでも退会できます。

¥800 で購入

¥800 で購入

下4桁がのクレジットカードで支払う
ボタンを押すと、Audibleの利用規約およびAmazonのプライバシー規約同意したものとみなされます。支払方法および返品等についてはこちら

あらすじ・解説

From the mid-1970s the humble 7-inch vinyl single was joined by a much grander relative - the 12-inch single. It reached its peak in 1983 with "Blue Monday", by New Order, probably the biggest-selling 12-inch single of all time. Music Journalist and co-founder of ZTT Records Paul Morley talks to Peter Hook of New Order about how "Blue Monday" was written, and to designer Peter Saville about the famous sleeve.

Paul explores the origins of the 12-inch single as a potentially higher-quality format than the 7-inch single and visits Abbey Road studios to watch an engineer cutting a 12-inch single. He also meets music producer Trevor Horn to discuss the Frankie Goes to Hollywood 12-inch singles. ZTT released so many different versions of "Two Tribes" on 12-inch that the chart rules were changed - so was the record buyer getting value for money? And what does the 12-inch single tell us about 1980s excesses?

©2012 BBC Studios Distribution Ltd (P)2012 BBC Studios Distribution Ltd

The 12-Inch Singleに寄せられたリスナーの声

カスタマーレビュー:以下のタブを選択することで、他のサイトのレビューをご覧になれます。