
Trip-Hop
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
聴き放題対象外タイトルです。会員登録すると非会員価格の30%OFFにてご購入いただけます。(お聴きいただけるのは配信日からとなります)
お聴きいただけるのは配信日からとなります。
この作品は未配信のタイトルです。配信日以降にライブラリーに追加し、お楽しみください。
会員は、20万以上の対象作品が聴き放題。アプリならオフライン再生可能。
Audibleでしか聴けない本やポッドキャストも多数。プロの声優や俳優の朗読も楽しめます。
無料体験終了後は月額¥1,500。いつでも退会できます。
-
ナレーター:
-
Adam Sims
-
著者:
-
R.J. Wheaton
このコンテンツについて
Trip-hop described some of the 1990s’ best music, and it was one of the decade’s most revealing bad ideas. This book chronicles the music and its leading artists, packed with recommended listening, essential tracks, great remixes, and under-recognized albums.
“Your playlists will soon be overflowing.” - Spectrum Culture
The music itself was an intoxication of beats, bass, and voice. It emerged amid the social tensions of the late 1980s, and as part of hip-hop’s rise to global dominance. It carried the innovations of Jamaican soundsystem culture, the sweet refuge of Lovers Rock, the bliss of club jazz dancefloors and post-rave chill-out rooms. It went mainstream with Massive Attack, Portishead, Tricky, DJ Shadow, Kruder & Dorfmeister, and Björk; and with record labels like Ninja Tune and Mo’ Wax. To the artists’ despair, the music was tagged with a silly label and packaged as music for the boutique and the lounge; made respectable with awards and acclaim.
But the music at its best still sounds experimental and dramatic; and its influence lingers through artists like FKA twigs, Sevdaliza, James Blake, Billie Eilish, and Lana Del Rey. This short book is a guide to ’trip-hop’ in its context of the weird 1990s: nostalgia and consumerism; pre-millenium angst and lo-fi technology; casual exoticism amid accelerating globalization and gentrification.©2022 R.J. Wheaton (P)2025 Bloomsbury Publishing Plc